Nr 4/2009 (180)

ZMIANY DOTYCZĄCE UNIEWAŻNIANIA DOWODÓW OSOBISTYCH

Informuję, że w związku z wejściem w życie dnia 1 stycznia br. nowelizacji ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych  uległy zmianie zasady unieważniania dowodów osobistych, które obecnie są następujące:

Dowód osobisty podlega unieważnieniu: 1.  z dniem zawiadomienia o jego utracie, zniszczeniu lub z dniem przekazania przez osobę trzecią znalezionego dowodu osobistego; 2.  z dniem utraty obywatelstwa polskiego przez jego posiadacza; 3.  z dniem zgonu jego posiadacza; 4. z dniem odbioru dowodu osobistego wydanego w miejsce poprzedniego; 5.  po upływie 3 miesięcy od zmiany danych, które zamieszcza się w dowodzie osobistym w przypadku niezłożenia przez posiadacza dowodu osobistego wniosku   o jego wymianę. W przypadku obywateli polskich przebywających za granicą termin wynosi 4 miesiące (tylko osoby, które zgłosiły wyjazd i informacja o tym figuruje w ewidencji ludności); 6.  z dniem upływu ważności dowodu osobistego.

O wymianę dowodu osobistego należy wystąpić: 1. w przypadku zmiany danych, które zamieszcza się  w dowodzie osobistym – w terminie do 14 dni od dnia doręczenia osobie obowiązanej do posiadania dowodu osobistego ostatecznej decyzji administracyjnej lub prawomocnego orzeczenia sądu stwierdzających zmianę danych albo od dnia sporządzenia aktu małżeństwa stwierdzającego zmianę nazwiska, a w przypadku małżeństwa zawartego przed konsulem lub organem zagranicznym - od dnia doręczenia odpisu aktu małżeństwa. W przypadku obywateli polskich przebywających za granicą (tylko osoby, które zgłosiły wyjazd i informacja o tym figuruje w ewidencji ludności) termin wynosi 3 miesiące; 2. w przypadkach uszkodzenia dowodu osobistego lub zaistnienia innej okoliczności utrudniającej ustalenie tożsamości osoby - niezwłocznie; 3. w przypadku upływu terminu ważności dowodu osobistego - nie później niż na 30 dni przed upływem terminu ważności dokumentu.

drukuj (ZMIANY DOTYCZĄCE UNIEWAŻNIANIA DOWODÓW OSOBISTYCH)

  • autor: Krzysztofa Zielińska

Dodaj nowy komentarz

:

:

:

* pole wymagane

  • Kontakt

    tel. +48 56 678 82 17, 678 82 18
    fax +48 56 678 82 19
    gmina@lubianka.pl
    lubianka@zgwrp.org.pl
    Zapraszamy do Urzędu Gminy codziennie
    poniedziałek, środa czwartek: 7.30 – 15.30
    wtorek: 7.30 – 16.30
    piątek: 7.30 – 14.30
    Urząd Gminy w Łubiance
    Aleja Jana Pawła II nr 8
    oraz ul. Toruńska 97
    87-152 Łubianka
    NIP 956-18-70-602
    REGON 000539756
    Numer konta: BS w Toruniu - O/Łubianka 60951100002003002149020001
    Aby skontaktować się z pracownikami wydziałów prosimy kliknąć tutaj
  • Awaria

    Aby zgłosić awarię gminnych urządzeń wodno-kanalizacyjnych prosimy o wybranie numeru z poniższej listy. W przypadku braku połączenia należy wybrać kolejny numer telefonu.

    Andrzej Sierocki, kier. wydziału

    508-221-372

    Marzenna Winiarska

    530-442-940

    Jerzy Afelt

    502-234-457

    Tomasz Szreder

    502-234-477

    Sławomir Wronka

    502-272-125