Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza do wzięcia udziału w IV edycji Konkursu Prezesa ZUS na najlepszą pracę licencjacką, magisterską oraz doktorską z zakresu ubezpieczeń społecznych. Termin zgłaszania prac do 30 września.
Do konkursu mogą przystąpić osoby, które w okresie między 1 stycznia 2021 r. a 31 lipca 2024 r. obroniły pracę licencjacką, magisterską lub doktorską na polskiej uczelni w dowolnej dyscyplinie naukowej. Temat pracy powinien bezpośrednio dotyczyć ubezpieczeń społecznych. Wymaganym językiem pracy jest język polski. Celem konkursu jest zwiększenie świadomości społecznej na temat funkcjonowania ubezpieczeń społecznych oraz popularyzacja wiedzy w tym obszarze - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Co ważne, pracę do konkursu można zgłosić tylko raz i takiego zgłoszenia dokonuje promotor lub kierownik jednostki naukowej, na której praca została obroniona. Termin zgłaszania prac mija 30 września br. Ogłoszenie wyników nastąpi w lutym 2025 r. Laureaci konkursu otrzymają nagrodę finansową, a prace zostaną opublikowane nakładem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
W poprzedniej edycji konkursu na najlepszą pracę licencjacką, magisterską oraz doktorską z zakresu ubezpieczeń społecznych nadesłano łącznie 16 prac – 3 doktorskie, 3 magisterskie oraz 10 licencjackich. Rozprawy zgłoszone na konkurs były poświęcone różnorodnym zagadnieniom dotyczącym systemu emerytalnego i ubezpieczeń społecznych. Ich autorzy zaprezentowali badania i rozważania na temat procedur postępowań emerytalno-rentowych, strategii inwestycyjnych w zarządzaniu oszczędnościami emerytalnymi, kwalifikacji i zatrudnienia w kontekście zmian technologicznych, a także świadomości społecznej w zakresie zabezpieczenia emerytalnego.
Prace oceniało 22 recenzentów – pracowników ZUS, ekspertów zewnętrznych, wykładowców i naukowców. Komisja konkursowa przyznała jedną nagrodę i pięć wyróżnień. Pierwszą nagrodę otrzymał pan Andrzej Sołdek za rozprawę doktorską pt. „Strategie inwestycyjne cyklu życia
w zarządzaniu oszczędnościami emerytalnymi”.
Jak zgłosić prace do konkursu;
a. egzemplarz pracy w wersji elektronicznej, tj. w formacie DOC;
b. skan wypełnionego formularza zgłoszeniowego, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu;
c. streszczenie pracy (maksymalnie 1800 znaków ze spacjami w formacie DOC lub PDF), określające cel pracy, jej główne założenia oraz ogólne wnioski;
d. w przypadku prac licencjackich i magisterskich skan zaświadczenia wydanego przez władze uczelni potwierdzającego uzyskaną ocenę z pracy wraz z informacją o terminie obrony pracy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu lub według innego wzoru, który zawiera zakres danych zgodny ze wskazanym załącznikiem nr 2;
e. krótki biogram autora;
f. skan dyplomu ukończenia studiów lub nadania stopnia naukowego doktora;
g. rekomendacja promotora bądź opiekuna naukowego pracy zawierająca informacje o walorach naukowych i aplikacyjnych pracy, które decydują o jej zgłoszeniu do Konkursu;
h. opinia recenzentów pracy.
Zgłoszenia przesłane w formie papierowej albo na inny adres e-mail nie będą rozpatrywane.
Regulamin Konkursu dostępny jest stronie internetowej Zakładu, pod poniższym linkiem:
REGULAMIN KONKURSU PREZESA ZUS
Wydział Gospodarki Komunalnej informuje, że wszelkie awarie zewnętrznych sieci wodno-kanalizacyjnych można zgłaszać pod nr alarmowym 502 234 497.
W przypadku braku połączenia należy wybrać nr telefonu z poniższej listy:
Andrzej Sierocki, kier. wydziału |
508-221-372 |
Marzenna Winiarska |
530-442-940 |
Adam Paluszewski |
502-234-457 |
Tomasz Szreder |
502-234-477 |
Sławomir Wronka |
502-272-125 |
Jarosław Surowiec | 731-732-916 |
Dorota Tarczykowska | 731-732-950 |
⬇️ Kliknij dwa razy ⬇️