Urząd Gminy Łubianka

Kalendarz, Imieniny

Środa 13 Grudnia 2017
Łucji, Otylii, Lucji

Wersje językowe

Informator gminny

Wyszukiwarka

Menu

Wideo galeria

Banery

e-puap
Profil zaufany

Licznik odwiedzin

Jesteś 923 osobą na stronie

Treść strony

W poprzednim numerze naszego Informatora rozpoczęliśmy podsumowywanie wielkiej inwestycji solarnej, jaką w latach 2011-2012 zrealizowaliśmy w naszej gminie. Jej oficjalne zakończenie i podsumowanie nastąpi w sobotę 29 września na Słonecznym Festynie, który organizujemy na terenie nowego Gminnego Parku Kultury, przy ul. Sportowej w Łubiance.

Festyn będzie równocześnie okazją do oddania do użytku parku, który wybudowaliśmy w ostatnich miesiącach z wykorzystaniem dotacji z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Gminny Park Kultury, usytuowany przy lesie, jest obiektem wieloelementowym i składają się na niego między innymi:

Amfiteatr ze sceną o pow. ok. 120 m2, budynek zaplecza socjalnego i sanitarnego, widownia z ławkami mieszcząca ok. 500 osób, trzy wiaty biesiadne ze stołami i ławkami na ok. 150 osób, miejsca i urządzenia do grillowania, plac zabaw dla dzieci, siłownia zewnętrzna i chodniki oraz oświetlenie.

W czasie festynu, ze szczególną satysfakcją, dokonamy podsumowania inwestycji solarnej. W jej wyniku na terenie gminy zostało zainstalowanych 695 zestawów kolektorów słonecznych podgrzewających wodę użytkową. Koszt inwestycji w wysokości ok. 8.400.000 zł. został sfinansowany w 75 proc. z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. W konkursie organizowanym przez Zarząd Województwa zwyciężyła gmina Łubianka, otrzymując największą dotację w województwie, w wysokości ponad 6.300.000 zł.

Sposobność do świętowania jest zatem podwójna, a obydwie inwestycje mają duże znaczenie dla mieszkańców naszej gminy. Słoneczny Festyn rozpoczniemy o godz. 14.30, a jego program obejmuje:

Uroczyste otwarcie Gminnego Parku Kultury, podsumowanie inwestycji solarnej oraz ogłoszenie podjęcia przez gminę nowego projektu pro-środowiskowego, wystąpienia gospodarza i gości gminy, w tym Marszałka Kujawsko-Pomorskiego, wręczenie medali za Zasługi dla Gminy Łubianka, uhonorowanie zwycięzców „Półmaratonu Ku Słońcu” oraz losowanie zestawu kolektorów słonecznych wśród uczestników półmaratonu, ogłoszenie wyników konkursu na najbardziej słoneczne sołectwo gminy Łubianka, okolicznościowe sadzenie drzew przez gości festynu i przedstawicieli wszystkich sołectw oraz koncert Haliny Frąckowiak z zespołem.

Serdecznie zapraszamy mieszkańców gminy do udziału w festynie!

Po czasie budowania i wytężonej pracy przyszedł czas na jej podsumowanie i świętowanie. Obiekt nowego parku sprzyja rodzinnemu biesiadowaniu, co potwierdza jego wyposażenie i usytuowanie. Program uroczystości został przygotowany z myślą o świętowaniu międzypokoleniowym. Przewidujemy liczne atrakcje adresowane do młodych i starszych. Zapewnimy również ofertę kulinarną. Szczególnie liczymy na obecność partnerów gminy Łubianka w realizacji inwestycji solarnej, u których zestawy zostały zamontowane, ale będziemy radzi z obecności każdego mieszkańca słonecznej gminy Łubianka.

W trakcie festynu nastąpi podsumowanie części szkoleniowej projektu systemowego Gminy Łubianka pt. „Razem Jesteśmy Mocniejsi” współfinansowanego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 24 uczestników projektu, kończących szkolenie z zakresu „Ekonomia Gastronomii”, zaprezentuje wykonane produkty kulinarne powstałe pod okiem mistrzów kucharskich z firmy „Info Biz”, które będą dostępne dla wszystkich obecnych na naszym festynie.

Ogłaszamy także konkurs na „najbardziej słoneczne sołectwo gminy Łubianka”, chociaż zapewne mielibyśmy uprawnienie do ogłoszenia konkursu na „najbardziej słoneczne sołectwo w Polsce”, gdyż gmina Łubianka jest powszechnie uznawana za gminę najbardziej efektywnie wykorzystującą słońce do ogrzewania wody użytkowej. Zachowujemy jednakże umiar i ograniczamy się do konkursu lokalnego. Odpowiednie kryteria konkursowe zastosują sołtysi.

Wydarzeniem towarzyszącym Słonecznemu Festynowi będzie Półmaraton Ku Słońcu, organizowany przez gminę Łubianka wraz z przedsiębiorstwem Hewalex z Czechowic-Dziedzic, które ufundowało m.in. nagrodę główną w postaci zestawu solarnego. Będzie ona losowana wśród wszystkich zawodników, którzy ukończą nasz półmaraton. Rejestracja biegaczy rozpocznie się o godz. 10 w Parku, a start nastąpi o godz. 12. Zwycięzcy są spodziewani na mecie ok. 13.20, a ostatni zawodnicy ok. godz. 14.30. Start do biegu nastąpi z nowego Parku, a trasa będzie wiodła następującymi ulicami: Sportową i Zamkową w Łubiance, Przedzamcze i Św. Jadwigi w Zamku Bierzgłowskim, Turystyczną, ks. Ziętarskiego i Św. Antoniego w Bierzgłowie i Słomowie, ks. Trybowskiego i gen. Sikorskiego w Wybczyku, 3 Maja i ks. Tynieckiego w Wybczu, ks. Twardowskiego w Dębinach, Unisławską w Przecznie oraz Chełmińską, Toruńską, Zamkową i Sportową w Łubiance. Na odcinku od Wybcza do Łubianki zawodnicy będą biegli po ścieżce rowerowej. Meta będzie w miejscu startu. Prosimy o udzielanie pierwszeństwa biegaczom w korzystaniu z tej ścieżki. Zachęcamy do kibicowania na trasie, zarówno zawodnikom Klubu Maratońskiego w Łubiance, jak i pozostałym uczestnikom półmaratonu. To naprawdę wymaga dużego wysiłku, aby przebiec 21,1 km.

Termin naszego festynu pokrywa się, niestety, z innymi bardzo ważnymi wydarzeniami organizowanymi centralnie i lokalnie, takimi jak „Marsz w obronie wolnych mediów” w Warszawie i peregrynacja kopii obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej w parafiach Biskupice i Przeczno. Ubolewamy, że do takiej kolizji terminów dochodzi. Wyznaczając termin naszego festynu nie były nam znane terminy peregrynacji obrazu i wspomnianego marszu. Ufamy, że nasi mieszkańcy, po zapoznaniu się ze szczegółami programów tych wydarzeń, znajdą optymalne rozwiązania, z jak najmniejszym uszczerbkiem dla uczestnictwa w tych szczególnie ważnych wydarzeniach.

Jerzy Zająkała

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.